Jak se dělá balet
Výchovně-vzdělávací 90minutový workshop nabízí hravou a zážitkovou formou žákům mladšího či staršího školního věku možnost nahlédnout do světa baletního umění.
Všechny termíny
sobota
23. 11. 2024
10:00
Janáčkovo divadlo
Brno
200 Kč
Popis
O AKCI
Nahlédněte s námi do světa baletu!
Výchovně-vzdělávací 90minutový workshop nabízí hravou a zážitkovou formou žákům mladšího či staršího školního věku možnost nahlédnout do světa baletního umění.
V rámci workshopu se žáci dozvědí něco o historii baletu, významných hudebních skladatelích (nejen) baletní hudby, o choreografii, kostýmu, scénografii a také budou mít možnost vyzkoušet si základy klasické taneční techniky a propojení nejrůznějších pohybů těla a gest a rozšířit si pohybový slovník. Součástí dílny je také setkání s tanečníkem souboru baletu NdB s cílem žákům představit tuto uměleckou profesi zblízka. Zároveň jim nabízí možnost diskutovat s aktivním umělcem o tématech spojených s baletním uměním, hudbou a mnoha dalších, která se profese tanečníka týkají.
Workshop se dotýká vzdělávacích oblastí: Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk a literatura), Umění a kultura (Hudební a výtvarná výchova), Doplňující vzdělávací obory (Dramatická výchova a Taneční a pohybová výchova).
Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova
Učivo:
Český jazyk a literatura: poslech literárních textů, zážitkové čtení a naslouchání, tvořivé činnosti s literárním textem
Hudební a výtvarná výchova: pohybové vyjádření hudby – pantomima a pohybová improvizace, orientace v prostoru – reprodukce pohybů při tanci či pohybových hrách, prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ a osobních zkušeností – pohyb a jeho umístění v prostoru
Dramatická a Taneční a pohybová výchova: herní dovednosti – vstup do role, jevištní postava, dramatická situace, příběh – řazení situací v časové následnosti, inscenační prostředky a postupy – improvizované situace a mini příběhy, aktivní poslech hudby podněcující k pohybu. Důraz na význam správného držení těla, koordinaci pohybu, pěstování zdravých vztahů ve skupině, tvorbu pohybového slovníku, prohlubování hudebního a rytmického cítění.