Brněnské metro
V nejmenovaném brněnském vykřičeném domě zemře dirigent Janáčkovy opery – aby se tak řeklo in flagranti. Vzhledem k této zásadní okolnosti jeho skonu není divu, že si nestačil uzavřít své světské záležitosti – a aby vše řádně dokončil, vydá se na cestu podsvětím. Přesněji podzemím. Konkrétně brněnským metrem.
Všechny termíny
neděle
22. 12. 2024
17:00
Reduta Divad. sál
Brno
500 - 800 Kč
středa
8. 1. 2025
19:00
Reduta Divad. sál
Brno
500 - 800 Kč
středa
22. 1. 2025
19:00
Reduta Divad. sál
Brno
500 - 800 Kč
čtvrtek
20. 2. 2025
19:00
Reduta Divad. sál
Brno
500 - 800 Kč
čtvrtek
20. 3. 2025
19:00
Reduta Divad. sál
Brno
500 - 800 Kč
Popis
O INSCENACI
V Brně jede metro leda do zásvětí
V nejmenovaném brněnském vykřičeném domě zemře dirigent Janáčkovy opery – aby se tak řeklo in flagranti. Vzhledem k této zásadní okolnosti jeho skonu není divu, že si nestačil uzavřít své světské záležitosti – a aby vše řádně dokončil, vydá se na cestu podsvětím. Přesněji podzemím. Konkrétně brněnským metrem.
Metro si přijede pro Petra Bohatého, hlavní postavu crazy komedie, kterou speciálně pro Činohru NdB napsal dramatik a režisér Tomáš Svoboda. Jedná se o crazy komedii, tedy komedii bláznivou, a to nikoliv jen pro nedostatek jiných žánrových pojmenování – v brněnském metru z nějakého bláznivého důvodu provází Spejbl a dojde i na setkání s mnoha významnými osobnostmi, ať už zesnulými (jako jsou například bratranci Kunderové), nebo velmi živými: jde patrně o první divadelní hru, v níž coby fiktivní postava vystupuje známá divadelní režisérka Daniela Špinar.
Tomáš Svoboda (*1971) je český divadelní a filmový režisér a scénárista. Je znám svými fantaskními náměty – za všechny jmenujme film Indián s Karlem Rodenem v hlavní roli – a velmi autorsky pracuje i při inscenování klasických titulů (jako jsou například ostravské inscenace Hoří, má panenko nebo Goldoni po ostravsku). Pro svou „brněnskou hru“ si Svoboda zvolil radikální aktualizaci středověké morality Kdokoli, z níž vychází a s níž sdílí styčné body, avšak, jak je patrné z výše napsaného, přepracování je natolik důkladné, že se středověkem nemá společného nic… a jak to je s morálním rozměrem hry, v níž dovede podsvětní Spejbl opít pozemšťana lusknutím prstů? To už je ponecháno k posouzení laskavému diváku.
Světová premiéra: 6. prosince 2024 v divadle Reduta