TOHLE NENÍ VIŠŇOVÝ SAD
Sezónu otevřeme inscenací Tohle není Višňový sad, v níž dramaturg Tomáš Vůjtek volně spojil do jednoho dramatického celku tři aktovky A. P. Čechova (Labutí píseň, Medvěd, Námluvy). Herec Světlovidov, který právě odehrál své poslední představení a chystá se do hereckého důchodu, se v průběhu divadelního flámu stále více oddává svým vzpomínkám na role, jež ztvárnil, jakož i úvahám nad smyslem života stráveného na divadelních prknech. Nakonec přemluví své kolegy, aby si s ním připomněli jeho dva oblíbené špíly – první o lásce divoké a silné jako medvěd, která si prosadí svou i v domě smutku, a druhý o námluvách, které se zvrtnou v majetkový spor. Humor Antona Pavloviče je jako pohlazení na duši; akorát ta ruka, která hladí, je trošku drsná. Ne, že by se nás Čechov nedotýkal citlivě, ale zároveň nás nijak nešetří. Můžete se těšit na skvělou podívanou v Komorní scéně Aréna.
Všechny termíny
pátek
21. 6. 2024
18:30
Komorní scéna Aréna
Ostrava
320 Kč
Popis
O PŘEDSTAVENÍ
Sezónu otevřeme inscenací Tohle není Višňový sad, v níž dramaturg Tomáš Vůjtek volně spojil do jednoho dramatického celku tři aktovky A. P. Čechova (Labutí píseň, Medvěd, Námluvy). Herec Světlovidov, který právě odehrál své poslední představení a chystá se do hereckého důchodu, se v průběhu divadelního flámu stále více oddává svým vzpomínkám na role, jež ztvárnil, jakož i úvahám nad smyslem života stráveného na divadelních prknech. Nakonec přemluví své kolegy, aby si s ním připomněli jeho dva oblíbené špíly – první o lásce divoké a silné jako medvěd, která si prosadí svou i v domě smutku, a druhý o námluvách, které se zvrtnou v majetkový spor. Humor Antona Pavloviče je jako pohlazení na duši; akorát ta ruka, která hladí, je trošku drsná. Ne, že by se nás Čechov nedotýkal citlivě, ale zároveň nás nijak nešetří. Stejně jako život. V režii Romana Poláka, jehož inscenací Karpatského thrilleru jsme otevírali loňskou sezónu, se můžete těšit na opravdový divácký zážitek.
Naše inscenace spojuje do jednoho dramatického celku tři Čechovovy aktovky. Medvěd a Námluvy na českém jevišti už dávno zdomácněly, zato Labutí píseň je českému divákovi v podstatě neznámá. Tato benefiční hříčka, kterou sám Čechov označil za „nejkratší drama na celém světě“, tvoří inscenační rámec, v němž se Medvěd a Námluvy odehrají. Všechny tři aktovky jsou nově přeloženy a zároveň i upraveny, aby co nejvíce konvenovaly s poetikou našeho divadla.
Upozornění: součástí inscenace jsou hlasité zvukové efekty a střelba.
Realizační tým
Autor: Anton Pavlovič Čechov
Režie: Roman Polák
Překlad a úprava: Tomáš Vůjtek
Dramaturgie: Tomáš Vůjtek
Scéna: Roman Polák
Kostýmy: Katarína Hollá
Inspice: Barbora Filová
Text sleduje: Kamila Holaňová
Obsazení
Světlovidov: Vladislav Georgiev
Nikita: Milan Cimerák
Ta druhá: Renáta Klemensová