Semjon Byčkov, Česká filharmonie - D. Šostakovič
Neoposlouchatelná a stále vysoce aktuální – Sedmá symfonie Dmitrije Šostakoviče, která vznikla a poprvé zazněla během blokády Leningradu v roce 1942, je klíčovým dílem v repertoáru Semjona Byčkova. Jedním z důvodů je rodinná vazba na Leningrad té doby a druhým dirigentův vztah k Šostakovičově autentické a s dějinami Ruska úzce propojené tvorbě.
Všechny termíny
středa
24. 4. 2024
19:30
Rudolfinum - Dvořákova síň
Praha
130 - 1550 Kč
čtvrtek
25. 4. 2024
19:30
Rudolfinum - Dvořákova síň
Praha
130 - 1550 Kč
pátek
26. 4. 2024
19:30
Rudolfinum - Dvořákova síň
Praha
130 - 1550 Kč
Popis
O KONCERTU
Neoposlouchatelná a stále vysoce aktuální – Sedmá symfonie Dmitrije Šostakoviče, která vznikla a poprvé zazněla během blokády Leningradu v roce 1942, je klíčovým dílem v repertoáru Semjona Byčkova. Jedním z důvodů je rodinná vazba na Leningrad té doby a druhým dirigentův vztah k Šostakovičově autentické a s dějinami Ruska úzce propojené tvorbě.
Koncert z řady A
PROGRAM
Dmitrij Šostakovič
Symfonie č. 7 C Dur, op. 60 „Leningradská“
ÚČINKUJÍCÍ
Česká filharmonie
Semjon Byčkov dirigent
Semjon Byčkov
Hudební publicista Tom Service si všímá, jak zásadně ovlivňuje vyznění této symfonie způsob interpretace: „Můžete ji cítit jako hymnus, jímž končí všechno pozemské, nebo naopak jako všeobjímající píseň lásky k životu a lidské smrtelnosti. Osobnost dirigenta zde zásadně ovlivňuje celkové vyznění. Zatímco Leonard Bernstein diriguje závěrečnou větu s Izraelskou filharmonií skoro půl hodiny, v interpretaci Bruno Waltera, který byl Mahlerovým blízkým přítelem, trvá tato část pouhých osmnáct minut. Rozdíl není zdaleka jen v tempu. Skladba v podání obou slavných dirigentů dělá naprosto odlišný hudební a emocionální dojem. Zatímco Bruno Walter interpretuje úvodní frázi jako zpěvně a vzdušně, Leonard Bernstein do ní otiskne všechnu tíhu světa.“